Σάββατο 24 Μαΐου 2014

ΤΑΡΤΑ ΚΑΙ ΠΙΤΑΚΙΑ

   Καλημέρα !
  Το βιολογικό μου ρολόι με ξύπνησε στην ώρα μου ,γι΄αυτό θα λύσω όλες τις απορίες των αναγνωστών μου πριν προλάβουν να τις εκφράσουν.Τη συνταγή για την τάρτα ή φρουτότουρτα την πήρα από τη μαμά μου και έχει ως εξής .
Παντεσπάνι
  • 240gr ζάχαρη
  • 280gr αλέυρι 
  •  6 αυγά
  •  Το ξύσμα και το χυμό ενός λεμονιού
  •  1 μπέκιν
  • 6 κουταλιές της σούπας βραστό νερό
   
Από τα αυγά χωρίζουμε τους κρόκους από τα ασπράδια και χτυπάμε τα ασπράδια σφιχτή μαρέγκα.Σε άλλο μέρος ανακατεύουμε  καλά τους κρόκους , με τη ζάχαρη ,το αλεύρι ,το μπέκιν,το λεμόνι και το νερό.Βάζουμε τη μαρέγκα στο τέλος και ανακατεύουμε με τη σπάπατουλα απαλά για να μη φύγει ο αέρας από τη μαρέγκα.Αδειάζουμε σε ταψάκι στρόγγυλο που έχουμε βουτυρώσει και αλευρώσει.Εγώ έψησα   στους 210 βαθμούς στις αντιστάσεις περίπου 40 λεπτά,αλλά εξαρτάται από το φούρνο και καλό είναι να το παρακολουθείτε (κάντε το τεστ με την οδοντογλυφίδα).
   Αφού ψηθεί το αναποδογυρίζουμε σε μια πιατέλα και το χωρίζουμε σε δύο κομμάτια.Για ευκολία πήρα την κρέμα ζαχαροπλαστικής στιγμής  Γιώτης .Είναι σκόνη που χτυπάς με κρύο γάλα.Μοίρασα την κρέμα στις δυο βάσεις και στολίζουμε με ότι φρούτα τραβάει η όρεξή μας .Μπορείτε αν σας αρέσει να σιροπιάσετε το παντεσπάνι πριν βάλετε την κρέμα.Τέλος κάνουμε με ζελατίνη,ζάχαρη, νερό και λίγο χρώμα  το  γλάσο και περιχύνουμε πάνω από τα φρούτα.
     Σήμερα  έχω κέφια  γι΄αυτό θα μοιραστώ μαζί σας και τη συνταγή  με τα λουκανοπιτάκια.Την έχω πάρει από τη γιαγιά μου .Η συνταγή κανονικά λέει τυροπιτάκια ,αλλά επειδή στα παιδιά μου αρέσουν τα λουκανικάκια  άλλαξα απλώς τη γέμιση.Με τον ίδιο τρόπο  μπορείτε να βάλετε μέσα ότι θέλετε όπως πατάτα,κασέρι ντομάτα,πιπεριά κ.λ.π.

  Ζύμη για τυροπιτάκια της γιαγιάς
1 ποτήρι γάλα
3/4 του ποτηριού λάδι
μαγιά
μισό μπέκιν
1 αυγό
1κουταλάκι γλυκού ζάχαρη
1 κουταλάκι γλυκού ξύδι
λίγο αλάτι
αλεύρι όσο πάρει
Ξέρω ,αυτό το "όσο πάρει" στις παλιές συνταγές  δε βοηθάει .Βάζετε αλεύρι μέχρι να μην κολλάει  η ζύμη στα χέρια σας.Αφήνουμε το ζυμαράκι μας να ξεκουραστεί και όταν φουσκώσει το χωρίζουμε σε τέσσερα κομμάτια.Πλάθουμε μπαλάκια και ανοίγουμε φύλλο που το κόβουμε στα οχτώ.Στην άκρη βάζουμε τη γέμιση και τυλίγουμε .Αλοίφουμε με αυγό και ψήνουμε .
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου